"Wiedz i Mądrze Jedz" – kampania medialna
- Drukuj
- 07 Paź
Cykl 12 programów opowiada o realiach żywnościowych na rynkach lokalnych i sprzedaży bezpośredniej w czasach pandemii oraz o tym, jak rolnicy i producenci żywności w różnych częściach Polski podejmują współpracę, by tworzyć i rozwijać rynki dla żywności wyprodukowanej lokalnie. Przekazywane są informacje o kulinariach i żywnościowych produktach lokalnych, oraz o ludziach, którzy je tworzą i którzy angażują się w tworzeniu tzw. Krótkich Łańcuchów dostaw Żywności.
Do oglądania filmów z cyklu 2020 "Wiedz i Mądrze Jedz" zapraszają Iso-Tech sp. z o.o. wraz z Polską Fundacją Innowacji oraz Małopolską Izbą Rolniczą. Filmy realizowane są w ramach operacji pt „Kampania Medialna „Wiedz i Mądrze Jedz” 2020 czyli jak zwiększyć oddziaływanie Krótkich Łańcuchów dostaw Żywności na rozwój zrównoważony obszarów wiejskich, by wdrożyć Europejski Zielony Ład w Polsce”.
Reportaże filmowe można oglądać w każdą sobotę od 5 września 2020 do 10 października 2020 o godz. 6.10 rano w ogólnopolskim kanale ZOOMTV (Cyfrowy Polsat pozycja 155, Orange TV pozycja 36, Canal+ pozycja 42; dostępny również w sieciach kablowych i telewizji naziemnej). Filmy dostępne są też na kanale YouTube Prosto od Rolnika
„Opowiadamy o roli i programach wsparcia Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ośrodków Doradztwa Rolniczego, samorządów, Lokalnych Grup Działania, uczelni oraz Izb Rolniczych w tworzeniu i wzmacnianiu rozwiązań prosumenckich w konwencji „od pola do stołu” w różnych częściach kraju. Pokazujemy jak wizja rozwoju rynków lokalnych zderza się z rzeczywistością, z przepisami, oczekiwaniami konsumentów, rolników i małych przetwórców. Mówimy o konkurencji rynkowej oraz o realiach finansowych i programach wsparcia. Próbujemy zrozumieć praktyczne znaczenie Europejskiego Zielonego Ładu, który propaguje Komisja Europejska, dla rozwoju żywnościowych rynków lokalnych i możliwości kupowania wprost od rolnika. Zastanawiamy się wspólnie z naszymi rozmówcami czy jest to szansa czy też zagrożenie dla rolników, dla konsumentów i dla ożywienia gospodarki lokalnej w czasach pandemii.” – informują realizatorzy Kampanii.
Więcej o Kampanii – www.prostoodrolnika.pl
Źródło: https://www.cdr.gov.pl/