Program „Dobry Start” na nowych zasadach
- Drukuj
- 18 Cze
15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Rodzice mogą składać wnioski od 1 lipca 2021 wyłącznie online.
Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Warto zaznaczyć, że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną (najpopularniejsza forma), PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
Zmiany wpłyną na znaczną redukcję kosztów obsługi i zakładają utrzymanie ich na poziomie 0,1 proc. kwoty przeznaczonej na wypłatę świadczeń. Szacuje się, że w okresie 2021–2031 łączne koszty obsługi wyniosą ok. 15 mln zł, co oznacza oszczędności dla budżetu państwa na poziomie ok. 488 mln zł.
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
- przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia – https://empatia.mpips.gov.pl/
- przez bankowość elektroniczną
- przez portal PUE ZUS - https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
Wnioski należy składać do 30 listopada 2021.
Źródło: Ministerstwo Rodziny i Spraw Spolecznych https://www.gov.pl/web/rodzina