Załatw sprawę urzędową w paczkomacie.

InPost przekazał na potrzeby Urzędu Miasta Krakowa trzy specjalistyczne Paczkomaty Urząd 24, które pozwolą mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku  i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Za pomocą paczkomatu można załatwić sprawy w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa. Obecnie mieszkańcy przez paczkomat Urząd 24 mogą odebrać m.in. dowód rejestracyjny pojazdu w przypadku wymiany z powodu braku miejsca na wpis dot. badania technicznego, wtórniki karty pojazdu, prawo jazdy, tablicę rejestracyjną i dowód rejestracyjny.

Paczkomaty zostały zamontowane przy trzech siedzibach Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców – przy al. Powstania Warszawskiego 10, na os. Zgody 2 w Nowej Hucie i przy ul. Wielickiej 28a. Dokumenty można odebrać w maszynie znajdującej się przy tej siedzibie urzędu, w której składano wniosek. Jeśli wniosek został złożony elektronicznie, to dokumenty można odebrać z paczkomatu przy al. Powstania Warszawskiego 10.

Rozwiązanie to jest odpowiedzią na potrzebę usług bezkontaktowych oraz wpisuje się w ideę zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”. Usługa ta w dużym stopniu przyczynia się do zmniejszenia kolejek w urzędach (paczkomat jest dostępny 24h/7 dni w tygodniu).

Specjalistyczne paczkomaty dostępne są także przy urzędach miasta i starostwach w: Nowym Targu, Gorzowie Wielkopolskim, Wołominie oraz Koszalinie. Usługa jest w trakcie wdrażania w: Poświętnem, Kaliszu oraz w Wołominie. InPost prowadzi rozmowy na temat implementacji InPost Urząd 24 z kolejnymi kilkudziesięcioma miastami.

Infografika jak załatwić sprawę urzędową w paczkomacie? TUTAJ

Więcej informacji: https://inpost.pl/urzedy24

Źródło: https://www.krakow.pl/