Wystartowała nowoczesna platforma ogłoszeniowa dla branży rolno-spożywczej - dedykowany dla rolników, producentów, przetwórców serwis agregujący oferty kupna i sprzedaży z gwarancją ich publikacji i pozycjonowania wśród klientów docelowych.
Dzisiaj – 16 października 2020 - w Światowym Dniu Owoców i Warzyw rozpoczyna się kampania mająca na celu promocję Jabłka Grójeckiego wyróżniającego się na polskim rynku oznaczeniem Chronione Oznaczenie Geograficzne. W ramach akcji, między innymi, Fundacja PKP otrzyma 8 tysięcy Jabłek Grójeckich zapakowanych w specjalnie przygotowanych kartonikach, które 18 października br. będą rozdawane w pociągach PKP Pendolino.
Cykl 12 programów opowiada o realiach żywnościowych na rynkach lokalnych i sprzedaży bezpośredniej w czasach pandemii oraz o tym, jak rolnicy i producenci żywności w różnych częściach Polski podejmują współpracę, by tworzyć i rozwijać rynki dla żywności wyprodukowanej lokalnie. Przekazywane są informacje o kulinariach i żywnościowych produktach lokalnych, oraz o ludziach, którzy je tworzą i którzy angażują się w tworzeniu tzw. Krótkich Łańcuchów dostaw Żywności.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zaprasza do udziału w ankiecie "Rynki afrykańskie – perspektywy rozwoju współpracy handlowej". Celem ankiety jest zbadanie opinii firm sektora rolno-spożywczego dotyczącej perspektyw rozwoju współpracy handlowej z krajami afrykańskimi, w tym m.in. pozyskanie informacji nt. doświadczeń we współpracy z partnerami afrykańskimi oraz zidentyfikowanych utrudnień i barier w dostępie do poszczególnych rynków.
Koniec z nieprawdziwymi informacjami i powielanymi stereotypami – właśnie taki jest cel najnowszej kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa –Izby Gospodarczej. Ma ona obalić mity, które narosły wokół sektora drobiarskiego.
"Dziękujemy, że pijecie mleko" to kampania społeczna, w której polscy hodowcy i producenci mleka dziękują rodzimym konsumentom, za to, że kupują ich produkty, czym przyczyniają się do rozwoju krajowej branży mleczarskiej. Od konsumentów także zależy, jak będzie wyglądał rynek mleczarski po wygaśnięciu epidemii koronowirusa.
Kryzys spowodowany COVID-19 zaburzył równowagę w systemie żywnościowym, najdotkliwiej uderzając w najsłabszych. Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, organizacja promująca paneuropejską integrację gospodarczą, a także działająca od kilu lat na rzecz szerzenia świadomości i zapobiegania marnotrawieniu żywności, postanowiła rozpocząć kampanię, której celem jest zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności oraz zachęcenie do redystrybucji i ponownego wykorzystywania produktów.