Zachowania obywatelskie - sposób na sukces organizacji
Tytułem wstępu - o potrzebie doskonalenia organizacji. Efektywność to pojęcie trudne zarówno do zdefiniowania jak i do zmierzenia.
Peter Drucker proponuje rozumieć efektywność, jako wypadkową skuteczności i sprawności. Działać efektywnie to zarazem: sprawnie (tj. robić rzeczy we właściwy sposób) i skutecznie (tj. robić rzeczy właściwe – formułować właściwe cele).
Miarą efektywności organizacji i jej powodzenia jest przede wszystkim zdolność do przetrwania na rynku i przystosowania się do zachodzących zmian.
„Człowiek jest
„Rozwój organizacji, nierozłącznie związany ze zmianami, a także umiejętnością przetrwania i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, w dużym stopniu zależy od ponadprzeciętnych umiejętności pracowników oraz ich pozytywnych zachowań w organizacji”.
Te i inne cytaty, jak i wiele ciekawych informacji na temat efektywności w pracy oraz zadowolenia z rezultatów znajdziecie Państwo w niniejszym opracowaniu: pobierz.
Temat opracowała:
Sylwia Filas
CDR O/Kraków