LEADERATORIUM

PORTAL INFORMACYJNY DLA LOKALNYCH SPOŁECZNOŚCI

Get Adobe Flash player

Jak motywować by … angażować?

Pracownicy to najcenniejszy kapitał każdej organizacji. Przydatność zawodowa pracownika (mierzona tym, co wnosi on w rozwój organizacji) jest funkcją jego kwalifikacji i motywacji.

„Ludzie, wchodząc do organizacji, wnoszą do niej swoje zdolności, umiejętności, sprawności i możliwości rozwoju. Sukcesy organizacji zależą od konstruktywnego wykorzystania kwalifikacji, umiejętności i motywacji ludzi do lepszej pracy, zmian i postępu”.


W związku w tym, jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakim stoją pracodawcy jest efektywne motywowanie i realne zaangażowanie pracowników w życie organizacji. Motywowanie wraz z planowaniem, organizowaniem i kontrolowaniem są podstawowymi funkcjami zarządzania.


Dlaczego tak ważne jest … zaangażowanie


Poziom zaangażowania pracowników jest – z jednej strony – miarą skuteczności zarządzania, a z drugiej – determinuje rozwiązania oraz dobór narzędzi stosowanych w zarządzaniu.2

„Wzmacnianie zaangażowania stanowi istotny instrument wyzwalania i regulowania organizacyjnych zachowań o charakterze proaktywnym oraz nieodzowny warunek kształtowania lojalności pracowników, a także rozwijania pozytywnych postaw w stosunku do organizacji”3

 

Zaangażowanie często występuje w zastępstwie takich terminów jak: motywacja do pracy, zadowolenie i satysfakcja z pracy czy zachowania obywatelskie”


Czytaj więcej: TUTAJ


Sylwia Filas

CDR O/Kraków

Szukaj

Zaloguj się

Newsletter

ile jest 2+2-3?
Imię:
Email:

Centrum Doradztwa

Rolniczego w Brwinowie

Oddział w Krakowie

  http://produktyregionalne.edu.pl