Jak motywować by … angażować?
„Ludzie, wchodząc do organizacji, wnoszą do niej swoje zdolności, umiejętności, sprawności i możliwości rozwoju. Sukcesy organizacji zależą od konstruktywnego wykorzystania kwalifikacji, umiejętności i motywacji ludzi do lepszej pracy, zmian i postępu”.
W związku w tym, jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakim stoją pracodawcy jest efektywne motywowanie i realne zaangażowanie pracowników w życie organizacji. Motywowanie wraz z planowaniem, organizowaniem i kontrolowaniem są podstawowymi funkcjami zarządzania.
Dlaczego tak ważne jest … zaangażowanie
Poziom zaangażowania pracowników jest – z jednej strony – miarą skuteczności zarządzania, a z drugiej – determinuje rozwiązania oraz dobór narzędzi stosowanych w zarządzaniu.2
„Wzmacnianie zaangażowania stanowi istotny instrument wyzwalania i regulowania organizacyjnych zachowań o charakterze proaktywnym oraz nieodzowny warunek kształtowania lojalności pracowników, a także rozwijania pozytywnych postaw w stosunku do organizacji”3
Zaangażowanie często występuje w zastępstwie takich terminów jak: motywacja do pracy, zadowolenie i satysfakcja z pracy czy zachowania obywatelskie”
Czytaj więcej: TUTAJ
Sylwia Filas
CDR O/Kraków