Rola LGD w kreowaniu innowacyjnych, w tym sieciowych produktów turystyki wiejskiej
Turystyka na obszarach wiejskich, w tym agroturystyka znalazły się w centrum zainteresowania lokalnych grup działania (LGD), których powstawanie w Polsce należy łączyć z wdrażaniem Pilotażowego Programu Leader+, a następnie z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
LGD przygotowując lokalne strategie rozwoju (LSR), zanotowały duże zainteresowanie ze strony mieszkańców wsi działalnością agroturystyczną i innymi usługami dla turystyki. Znalazło to odzwierciedlenie w LSR, głównie w analizach SWOT i wyborze celów ogólnych, a także celów szczegółowych.
Zapisanie w celach LSR rozwoju turystyki wyznaczyło dla LGD szereg zadań, między innymi promocję obszaru objętego realizacja LSR i jego walorów turystycznych, a także wspieranie tych wnioskodawców, którzy planują podjęcie działań inwestycyjnych i promocyjnych w zakresie turystyki wiejskiej, w tym agroturystyki.
Czytaj więcej: TUTAJ
Leszek Leśniak
CDR O/Kraków