Zielona księga na temat promocji europejskich smaków |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisał: Administrator | |
17.08.2011. | |
![]() W dniu 14 lipca 2011 roku Komisja Europejska opublikowała Zieloną Księgę w sprawie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych: strategia o dużej europejskiej wartości dodanej w celu promowania smaków Europy. Dokument ten rozpoczyna debatę o przyszłości systemów promocji i informowania o unijnych produktach rolnych. Komisja dąży do opracowania w tym zakresie strategii na przyszłe lata, która będzie lepiej ukierunkowana i ambitniejsza od obecnej. Jej główny cel to uświadomienie konsumentom z Unii oraz pozostałych części świata, znaczenia jakości, tradycji i wartości dodanej europejskich produktów rolno-spożywczych. Zielona księga zawiera szereg kompleksowych pytań, wraz z komentarzami, które mają na celu wyjaśnienie tła i kontekstu danego problemu. Poruszane są tu różne aspekty polityki informacyjnej i promocyjnej UE dotyczącej produktów rolnych, które należy poddać analizie przed ustaleniem nowej strategii jej rozwoju (m.in. specyficzne potrzeby w tym zakresie, zarówno na rynku unijnym, jak i rynkach zewnętrznych, kwestie priorytetów, jakie należy ustalić, a także możliwość realizowania programów w szerszym wymiarze europejskim). Do przekazania swoich uwag i sugestii zachęcane są wszystkie zainteresowane strony – konsumenci, producenci, dystrybutorzy i władze państwowe. Udział w dyskusji odbywa się poprzez wypełnienie kwestionariusza dostępnego na stronie internetowej: http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms/dispatch?form=agripromotion. Termin przekazania odpowiedzi mija w dniu 30 września 2011 roku. Na podstawie zebranych odpowiedzi Komisja Europejska wyda komunikat, który stanowić będzie podstawę do przygotowania wniosków legislacyjnych. źródło: http://www.ijhar-s.gov.pl/ |
|
Zmieniony ( 17.08.2011. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|