www.mamboteam.com
produkty
Start
Działania informacyjne i promocyjne w ramach PROW 2007-2013 PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator   
20.10.2009.

Od dnia 28 września 2009 r. Agencja Rynku Rolnego rozpoczęła przyjmowanie wniosków o przyznanie pomocy na „Działania informacyjne i promocyjne” finansowanej z PROW na lata 2007-2013. Wnioski należy składać w Centrali ARR osobiście lub za pośrednictwem poczty.

Informacje i wzory formularzy wniosku o przyznanie pomocy i wniosku o płatność dostępne są na stronie internetowej ARR oraz na stronie internetowej ARiMR w zakładce wnioski. Na wsparcie „Działań informacyjnych i promocyjnych” w całym okresie PROW 2007 – 2013 przewidziano 30 milionów euro. Wnioski będą przyjmowane przez Agencję Rynku Rolnego do następnego dnia roboczego po dniu, w którym środki finansowe przeznaczone na to działanie zostaną wyczerpane w 110%.

Działanie jest skierowana do producentów żywności objętej systemem jakości żywności .
Celem działania jest:
• zwiększenie popytu na produkty rolne i środki spożywcze objęte mechanizmami jakości żywności,
• pogłębienie wiedzy konsumentów o zaletach produktów objętych mechanizmami jakości żywności,
• pogłębienie wiedzy konsumentów o mechanizmach jakości żywności,
• wspieranie grup producentów skupiających podmioty aktywnie uczestniczące w systemach jakości żywności.

Beneficjentem działania może być grupa producentów mająca dowolną formę prawną, która łączy podmioty gospodarcze aktywnie biorące udział w systemach jakości żywności. Oznacza to, że w ramach działania o pomoc mogą ubiegać się:
• grupy producentów rolnych działające w formie organizacyjnej utworzonej zgodne z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983 z późn. zm.),
• osoby fizyczne (producenci rolni), które zawiązały grupę na potrzeby realizacji operacji objętej wsparciem.

W obu przypadkach grupy producentów muszą spełniać warunki określone w rozporządzeniu wykonawczym dla działania.

Realizację operacji może polegać między innymi na:
• organizacji oraz uczestnictwie w targach,
• realizacji kampanii promocyjnych,
• reklamie produktów i informowanie o ich cechach i właściwościach za pośrednictwem wybranych kanałów umożliwiających dotarcie do konsumenta.

Beneficjenci działania mogą uzyskać refundację 70% kosztów kwalifikowalnych faktycznie poniesionych na realizacje operacji, podkreślić należy, że koszty kwalifikowalne nie obejmują podatku VAT.

Podstawowe akty prawne dla działania „Działania informacyjne i promocyjne”:
• rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Działania informacyjne i promocyjne” objętego PROW na lata 2007-2013 (Dz. U. Nr 99 poz. 830),
• ustawa z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr 64 poz. 427 z późn. zm.).

W Polsce działania na rzecz produktów wytwarzanych w ramach systemów jakości żywności są realizowane – w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Oś 1 „Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego”, działanie 133 „Działania informacyjne i promocyjne” – przez następujące instytucje:
• ARR jako podmiot wdrażający,
• ARiMR jako agencję płatniczą,
• Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi jako instytucję zarządzającą.

Zmieniony ( 20.10.2009. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Top! Top!