www.mamboteam.com
produkty
Start
ŚRODKI FINANSOWE NA PROMOCJĘ ŻYWNOŚCI O UZNANEJ WYSOKIEJ JAKOŚCI PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator   
16.12.2010.

Począwszy od 28 września 2009 r. w centrali Agencji Rynku Rolnego można składać wnioski o przyznanie pomocy na działania promocyjne i informacyjne dotyczące produktów rolnych wysokiej jakości.
O dopłaty można się ubiegać zgodnie z zasadami działania 133 - Działania informacyjne i promocyjne w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

 Środki dostępne są dla działających w  Polsce grup producentów wyłączenie na promocję produktów wytwarzanych w ramach następujących systemów jakości żywności:



 

Istnieje możliwość dalszego rozszerzenia listy systemów jakości żywności kwalifikują­cych się do uzyskania wsparcia, jednakże jest to uzależnione od akceptacji przez Komi­sję Europejską propozycji przedłożonych już przez stronę Polską.

 KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O POMOC

O pomoc może ubiegać się grupa producentów oznaczająca organizację, mającą dowolną formę prawną, rozumiana jako organizacja producentów lub przetwórców, aktywnie uczestniczących w mechanizmie jakości i skupionych wokół produktu rolnego, środka spożywczego lub sposobu produkcji,

- która została wpisana do centralnego rejestru przedsiębiorców i której został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,

oraz

- której członkowie wytwarzają lub - jeżeli grupa producentów ma formę spółdzielni w rozumieniu przepisów prawa spółdzielczego – która wytwarza lub której członkowie wytwarzają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w celu wprowadzenia na rynek, produkty wspólnotowych i krajowych systemów jakości żywności.

 JAKIE DZIAŁANIA MOGĄ BYĆ SFINANSOWANE

 Pomoc jest przyznawana na operacje, które są realizowane przez okres nie dłuższy niż 2 lata od dnia zawarcia umowy, jednak nie później niż do dnia 30 czerwca 2015 r. Realizowane przedsięwzięcie nie może być finansowane z innych publicznych środków w zakresie działań promocyjnych i informacyjnych.

 Pomoc przyznaje się w formie refundacji 70 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych netto. Dopłatami objęte są prowadzone wyłącznie na rynku wewnętrznym UE różnorodne działania z zakresu
- public relations, promocji, reklamy,
- udział w targach,
- promocji w punktach sprzedaży,
(przygotowanie stoisk i materiałów reklamowych, udziału w pokazach, wystawach, organizacja szkoleń i konferencji, serwis internetowy, publikacja broszur, plakatów, wynagrodzenia, zakup, najem, podróże służbowe itp.).

W ramach działań informacyjnych i promocyjnych można informować o:
- specyficznych cechach produktów,
- jakości produktów,
- specyficznych metodach produkcji,
- wysokich wymogach dotyczących dobrostanu zwierząt, poszanowania środowiska,
itp.
W działaniach tych nie można promować marek handlowych.

 GDZIE MOŻNA SKŁADAĆ WNIOSKI?

 Wnioski można składać w Centrali Agencji Rynku Rolnego oraz w Oddziałach Terenowych Agencji, należy jednakże pamiętać, że za dzień złożenia wniosku uznaje się dzień, w którym wniosek ostatecznie został dostarczony do Centrali ARR.

Składanie wniosków odbywa się w trybie ciągłym do osiągnięcia kwoty co najmniej 110% środków finansowych wynoszących 30 mln euro, dostępnych w ramach Progra­mu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

  JAKPRZYGOTOWAĆ POPRAWNY WNIOSEK?

Wszystkie wnioski w ramach działania składa się na formularzach udostępnionych przez Agencję Rynku Rolnego na stronie internetowej www.arr.gov.pl, w dziale Promocja Żywności/Promocja ze środków PROW 2007-2013.

Podstawowym elementem wniosku jest opis planowanej akcji promocyjno-informa­cyjnej, który powinien zawierać w szczególności:
-
uzasadnienie potrzeby realizacji,
-      cel realizacji,
-
produkty objęte przedsięwzięciem,
-
zasięg terytorialny,
-
miejsce realizacji,
-
strategię działań,
-
grupy docelowe,
harmonogram planowanych do zrealizowania zadań,
plan finansowy oraz plan realizacji,
-
przewidywane rezultaty.

źródło:Działania informacyjne i promocyjne w ramach PROW na lata 2007-2013 - publikacja ARR 2010, regulacje prawne.

Więcej informacji udziela Agencja Rynku Rolnego,  www.arr.gov.pl.

 

 
 
 

 

Zmieniony ( 16.12.2010. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Top! Top!